welcome Pictures, Images and Photos

~Kasih sayang~  

Wednesday, October 12, 2011



Satu hari di sekolah,seorang murid bertanya pd guru.. Guru tersebut mengajar mengenai kasih sayng.

pelajar:ckgu, mcm mana kte nak pilih seorang yg terbaik sebagai org yang plng kte syng?.mcmmana kasih sayang itu nak berkekalan.?

Cikgu:kamu ikut ape yang saye suruh. Kamu pergi ke padang.kamu berjalan atas rumput sambil memandang rmput didepan kamu. Pilih yang paling cntik tanpa menoleh kebelakang lg walau sekali. Dan petik rumput yang paling cantik sekali dan bawa ke kelas..

Bila murid tersebut pulang ke kelas, xde sehelai rumput pun ditangannya..cikgu bertanya, kenapa xda rumput yang dipilih?

Pelajar: td mse berjalan, sy carilah rmput yang paling cantik,memang adr banyak yang cntik, tp cikgu kate petik ynag plng cntik,maka sy pun terus berjalan ke depan smbil mencari yang paling cantik tanpa menoleh kebelakang lg. Tp smpai hujung padang,sy x jmpa pn yang paling cantik.mngkin ada yang diantara belakang td rumput yang plng cntik,tp dah ckgu ckp xboleh menoleh kebelakang lg, jd xdelah rumput lg yg boleh sy petik,

Cikgu:itulah jawapannya.maknanya, bile kite telah berjumpa dgn seseorang yang kite syng..jgnlah kite mencari yang lebih baik..kite patut hargai org yang berada di depan mate kite sebaiknye.jgn kite menoleh kebelakang lg, krn yg berlaku tetap akan berlaku....dan orang yang paling kite sayang adalah orang yang paling baik dan cantik dimata kita dan tiada gantinya,,,

AddThis Social Bookmark Button

Email this post


0 comments: to “ ~Kasih sayang~

 

Design by Amanda @ Blogger Buster