welcome Pictures, Images and Photos

Rintihan Hati  

Tuesday, April 21, 2009

Melihat air nan hijau

Terpesona ku dgn ciptaan Tuhan

Melihat bukit yang tersergam

Terpana ku dengan Keagungan Tuhan

Melihat pokok yang tumbuh melangit

Tersujud ku menyedari Kekuasaan Tuhan

Menghidu udara yang nyaman

Tersedarku dari lamunan

Dunia ini hanya pinjaman

Alam Maya bukan sembahan

Namun bukti Kekayaan Tuhan

Adakah aku hamba yang bersyukur

Dianugerahkan nikmat ISLAM dan IMAN

Atau aku masih lemas dalam lembah KEHINAAN

Bertuhankan nafsu bersahabatkan syaitan

Atau aku masih kepapaan

Miskin Ilmu Miskin Perasaan

Padahal aku telah dikurnikan segumpal darah

Bernama HATI

Raja setiap tindakan

Adakah ia slalu dibersihkan

Atau dibiar seperti besi berkarat..

YA ALLAH..

Beriku Kekuatan

Untuk merentasi jalan

Kurniakan aku pedoman

Agar ku tidak Terpesong Jalan...

MUHASABAH CINTAKU

pada Mu TUHAN..

AddThis Social Bookmark Button

Email this post


0 comments: to “ Rintihan Hati

 

Design by Amanda @ Blogger Buster